Saturday, September 29, 2012

En mening

Hej bloggen

Jeg tror jeg vil prøve noget nyt.
Et ugentligt indlæg, hvor jeg skriver hvad min mening er om et emne.
Mit første indlæg på denne måde vil omhandle rygeloven. (typisk for en ryger, synes I ikke?)

Rygelov, rygelov, rygelov.
Først havde jeg absolut intet imod, at man ikke måtte ryge indenfor på restauranter og indenfor andre offentlige steder, da jeg sagtens kan forstå, hvor skide irriterende det er f.eks. at få røg lige ind i hovedet, når man ikke selv ryger og sidder og spiser. Dette synes jeg også selv er irriterende. Kan ikke selv klare, når folk ryger mens de spiser (eller mens de laver mad).
Men at de nu har gjort skoler, gymnasier osv. røgfrie? Jeg synes godt nok det er langt ude. Ikke fordi man skal gå 10 meter for, at komme ud fra skolens grund, that's not what irritates me. Det, jeg synes er træls er, at de tænker sådan. Forstår I hvad jeg mener? Altså det er jo ikke fordi, at jeg tænker: "EJ, nu skal jeg gå 10 meter ekstra. Jeg stopper med, at ryge!" Altså come on...
Og der bliver også snakket om en rygelov, hvor man ikke må ryge på gaden overhovedet og hvor man ikke må ryge i et rum, hvor der er unge på under 18 år - heller ikke i et privat hjem.

- Helt seriøst. Hvor blev ytringsfriheden af? Just asking.

Kisses

No comments:

Post a Comment